Wszelkie formalności, a nawet podpisanie umowy załatwicie z naszym przedstawicielem.
Możesz dziś wynająć nową maszynę na kontrakt podpisując jednocześnie umowę z prawem jej pierwokupu na bardzo korzystnych warunkach po zakończenia najmu.
Większość z Naszych klientów zastanawia się jak sfinansować zakup maszyny.
Wybierając YANMAR wybierasz najczęściej klonowany i kopiowany produkt na rynku, pamiętaj ORYGINAŁ jest jeden, nie daj się skusić na klony bo mają silnik YANMAR i renomowaną hydraulikę.
Jak w przypadku IBM ( Lenovo ThinkPad), w komputerach oryginał jest tylko jeden, a klon to nie to samo. Popatrz na maszyny używane, jak wiele 20-30 letnich maszyn Yanmar jest na rynku i na ich ceny.
Zobacz na modele B15, B17, B25 - często 25 letnie koparki są w cenie 35-45 % wartości nowej maszyny. To nie przypadek.
Wybierając maszynę szukamy zwykle najlepszych parametrów technicznych, wysokiej jakości sprzętu, niskiej awaryjności i komfortu pracy, przynajmniej w teorii według producentów sprzętu.
W praktyce szukając maszyny, klienci zwracają uwagę na masę transportową, głębokość kopania i cenę maszyny, czasami na podzespoły z jakich wykonana jest maszyna. Często szukając oszczędności, skłaniają się do produktów chińskich itp.
Mało kto zwraca jeszcze realnie uwagę na efektywność pracy maszyny, która wynika z takich parametrów jak relacja masy maszyny do jej rzeczywistego udźwigu roboczego i faktycznej wydajności liczonej w metrach bieżących wykopu w przeliczeniu na godzinę pracy.
Niewielu klientów zwraca też uwagę na tzw. wartość rezydualną maszyny, a wiec to, ile będzie ona warta po kilku latach eksploatacji.
W praktyce jednak z ekonomicznego punktu widzenia nie tyle ważna jest dzisiejsza cena maszyny, co połączenie czynników wskazanych powyżej.
Wybierając maszynę powinniście zwracać uwagę głównie na tzw. Koszt posiadania (TCO - total cost ownership), a więc na relacje ceny, parametrów roboczych, realnej efektywności pracy do wartości maszyny w momencie odsprzedaży. Ten parametr znacznie zmienia kalkulacje i sprawia, że maszyny Premium realnie droższe na początku w finalnym rozrachunku kosztują najmniej.
Znaczenie mają tutaj także koszty serwisowania, gwarancja producenta (to głównie to, co w sobie zawiera, wiele firm oferuje 5 lat gwarancji i 10 tys. mth, w sytuacji, gdy gwarancja nie dotyczy 90 % podzespołów). Pamiętajmy, że na koszty serwisowania składa się nie tylko cena przeglądów, ale także ceny części, dostęp do serwisu, dostępność części z magazynu dealera, jakość oferowanego z maszyną osprzętu, łyżek itp.
Wybierając tańszą ofertę rzadko zwracamy uwagę, że spowodowana jest ona tanimi, niskiej jakości składnikami, np. łyżkami (czy wiecie, że od jakości łyżki zależy 40 proc wydajności maszyny w zakresie prędkości kopania; czy wiecie, że zwykle z powodu awarii osprzętu np. łyżki traci się dzień roboczy, który nie kosztuje nigdy tyle, co koszt wynajmu maszyny. Policzcie przestój całej brygady lub utracone zyski, a odkryjecie, że jeden dzień przestoju kosztuje więcej niż miesięczna rata leasingowa i zwykle więcej niż koszt nowej łyżki.
Wielu klientów mówi, że przy pracy na godziny nie liczy się wydajność, ale czy liczyliście znaczenie reputacji maszyny i jej parametrów? Pracując na godziny na dużych budowach zleceniodawca szuka sprzętu, który zna, który uważa za wydajny. To on płaci za godzinę, zatem zależy mu na wydajności i zwykle wybiera firmę posiadająca maszynę renomowanego producenta. A z drugiej strony wydajność i efektywność pracy. Weźmy pod uwagę najpopularniejszą dziś koparkę 2.5 tony i jej udźwig roboczy. Czy wiesz, że Yanmar SV26 oferuje efektywny udźwig 1050 kg, podczas gdy większość podobnych maszyn nie podnosi więcej niż 700 kg? Czy wiesz, ile więcej prac można dzięki temu wykonać np. przy przyłączach Wod-Kan, montażu studni kablowych czy betonowych elementów prefabrykowanych? Czy wiesz, ile więcej zleceń możesz wykonać posiadając mocniejsza maszynę?
Liczyliście, co składa się na cenę serwisu??? Czy tanio znaczy dobrze??? Nie ma tańszego serwisu, są materiały niższej jakości wymieniane rzadziej lub wcale.
Czy wiecie, że przy każdym serwisie sprawdzamy ciśnienia hydrauliki? Czy wiecie, że przy serwisie reguluje się
luzy poosiowe na ramieniu (to czynność dodatkowa, ale jakże potrzebna), czy wiecie, że oryginalne oleje są inne niż oferowane na rynku. Olej silnikowy do Yanmar to 10w30 i jest to olej mineralny, a nie popularne 15w40. Z tej różnicy wynika lepkość i temperatury pracy, a tym samym żywotność silnika. Czy ktoś wam mówił, że olej hydrauliczny jest olejem mineralnym i od oleju w hydromotorach dzieli go uszczelniacz??? Czy wiecie, jaka jest najdroższa część w koparce ??? To hydromotor napędu! Czy wiecie, czym różni się olej do hydromotorów GL4 od GL5??? Oba są 80w90, ale dlaczego nie wolno stosować GL5, który jest wszędzie??? Olej GL4 jest mineralny a GL5 syntetyczny! Czy wiecie, co się stanie jak olej syntetyczny w przekładni spotka się z mineralnym w hydraulice??? To detale. Zapytajcie w hurtowni oleju o przekładniowe oleje GL4, o cenę i dostępność. Zapytajcie mechaników, czy o tym wiedzą? Zapewniam Was, że tanie serwisy używają olei ogólnie dostępnych i nie zwracają uwagi na takie szczegóły, a te szczegóły WPŁYWAJĄ NA KOSZTY UTRZYMANIA MASZYNY!!!
Nim wybierzecie maszynę, zapytajcie, ile kosztuje: gąsienica, szyba, sworzeń, hydromotor itp … zapewniam Was, że do tych tanich maszyn jest najdrożej …
Takich przykładów jest więcej, a nie każdemu chce się czytać tak dużo i nie każdy to zapamięta.
Pamiętajcie jednak, korzystniej jest płacić stałą wyższą ratę leasingu, niż narażać się na nieprzewidziane koszty, bo po policzeniu kosztów awarii ta rata okazuje się być korzystna.
W tej chwili mamy kilka poziomów oferty na maszyny:
Dzięki naszym pakietom wybierasz maszynę najbardziej dopasowaną do Twoich potrzeb.
Pamiętaj, wybierając maszynę Premium lub PRO wybierasz niższe realne koszty i bardziej przewidywalne miesięczne koszty utrzymania maszyny.
Siedziba firmy:
95-002 Łagiewniki Nowe ul. Okólna 64
Biuro: 42 717 78 83 / 42 659 03 75
Email.: lp.murtnec-ramnayofni
Fax.: 42 717 45 85
Części zamienne: 42 717 78 68 / 666 026 746
Kierownik działu części – Łukasz Marciniak 666 026 746
Przedstawiciel handlowy – Robert Pruszkowski 662 204 383
Serwis: 42 659 03 75 / 725 724 008 / 725 724 010
Kierownik serwisu – Ireneusz Włodarczyk 725 724 006
Doradca serwisu – Konrad Józefowski 725 724 010
Doradca serwisu – Paweł Barczak 725 724 023
Filia Warszawa: (Mazowieckie; Podlaskie; Lubelskie)
03-122 Warszawa ul Modlińska 205
Tel.: 22 110 00 88
Dyrektor handlowy filii - Bartłomiej Robak 725 724 015
Kierownik handlowy – Jarosław Szajko 725 724 029
Przedstawiciel handlowy – Agnieszka Lange 725 724 020
Email.: lp.murtnec-ramnayawazsraw
Filia Dąbrowa Górnicza: (Śląskie; Opolskie; Małopolskie)
41-303 Dąbrowa Górnicza Al. Piłsudskiego 17a
Tel.: 32 320 00 09
Kierownik filii - Bartosz Szcześniak 725 724 014
Handlowiec - Tomasz Ratajczak 725 724 013
Email.: lp.murtnec-ramnayksals
Filia Warmińsko-Mazurskie
10-687 Olsztyn Liściasta 1; tuż przy trasie S16 (Obwodnica Olsztyna na zjeździe w drogę 598 w kierunku miasta)
Przedstawiciel handlowy – Wojciech Łaszczych 725 225 925
E-mail: lp.murtnec-ramnaynytzslo
Serwis mobilny dostępny na terenie Warmińsko Mazurskiego z Olsztyna
Filia Podkarpackie
35-213 Rzeszów; ul. Krakowska 198
Kierownik filii – Łukasz Nowak 725 724 400
Email: lp.murtnec-ramnayeicaprakdop
Serwis mobilny dostępny na terenie Podkarpacia z Rzeszowa
Filia Świętokrzyskie - Kielce
Agent - Błażej Adamczyk 600 344 234
Filia Lubelskie – Lublin
Przedstawiciel handlowy – Jarosław Szajko + 48 725 724 029
Filia Białystok; Podlaskie
15-113 Białystok al. Generała Władysława Andersa 42 (k. stacji BP przed Agnella)
Przedstawiciel handlowy – Mariusz Prus 725 724 443
E-mail: lp.murtnec-ramnaykotsylaib
Serwis mobilny dostępny na terenie Podlasia z Białegostoku