Bardzo często spotykamy się z zapytaniami o części do traktorów sprowadzonych z Japonii i Dalekiego Wschodu jako maszyny używane. W większości niestety produkty te nie posiadają wymaganej prawem homologacji drogowej oraz CE wymaganych do legalnej pracy na terenie UE w tym Polski; w związku z powyższym z punktu widzenia przepisów UE nie są one objęte wsparciem producenta co wyjaśnia polityka GREY MARKET – Szarej Strefy..
Prosimy pamiętać że w przypadku kontroli PIP lub jakiegokolwiek zdarzenia „wypadku” w myśl ustawy pojazdy wolnobieżne są to pojazdy poniżej 25 km/h z wyłączeniem ciągników rolniczych a więc państwa maszyna powinna posiadać homologację. Jeśli nabyli Państwo maszynę YANMAR nie autoryzowaną przez producenta do sprzedaży na terenie Unii Europejskiej. Nie dostarczymy Państwu żadnego duplikatu CE, Homologacji ani Instrukcji Obsługi ponieważ takowe nie istnieją na teren UE !!! Ciągnik rolniczy a takim są wszelkie mini maszyny posiadające WOM i podnośnik nie podlega pod ubezpieczenie pojazdu wolnobieżnego tym samym ubezpieczyciel w razie wypadku ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania a policja w związku z brakiem wymaganej homologacji w tym oświetlenia wskazać winnego i zarekwirować pojazd, szczególnie przy wypadkach po zmroku, gdy uczestnik nie sygnalizował skrętu itp.
Proszę pamiętać, że brak homologacji; certyfikacji CE wyklucza legalną eksploatację na terenie UE gdy pracuje pracownik „najemny” oraz użytek na tzw. Własne potrzeby gdy poruszamy się po drogach publicznych, wyłącza także jakąkolwiek odpowiedzialność ubezpieczycieli z tytułu jakichkolwiek zdarzeń. W przypadku wypadku przy pracy 100% odpowiedzialności spada na pracodawcę który użytkuje taki pojazd / maszynę.
Informacja producenta poniżej:
EU grey market tractor notice - Yanmar Europe Agri >>
Informacja o ciągnikach w szarej strefie UE
Co to jest „produkt z szarej strefy”? Prosta definicja to oryginalny produkt oznaczony znakiem towarowym zaprojektowany i wyprodukowany do użytku na rynku poza UE, który jest importowany równolegle w celu odsprzedaży w UE bez zgody właściciela znaku towarowego. W przypadku ciągników Yanmar, ciągniki marki Yanmar® pierwotnie zaprojektowane i wyprodukowane przez Yanmar Diesel Engine Co., Ltd. [„Yanmar”] do użytku poza UE, są importowane do UE i sprzedawane konsumentom w UE przez trzecią strony bez zgody Yanmar.
Produkty te różnią się od produktów Yanmar wytwarzanych i dopuszczonych na rynek UE oraz dystrybuowanych za pośrednictwem autoryzowanych kanałów i nie są certyfikowane ani autoryzowane zgodnie z normami bezpieczeństwa UE. Niektóre z tych różnic mogą wpływać na bezpieczną pracę sprzętu. Celem niniejszego powiadomienia jest ostrzeżenie dealerów, potencjalnych nabywców oraz właścicieli i operatorów takich produktów Yanmar® „szarej strefy” o różnicach związanych z bezpieczeństwem.
Dlatego Yanmar nie ponosi odpowiedzialności ani nie oferuje wsparcia w odniesieniu do takiego sprzętu.
Niektóre różnice i ostrzeżenia związane z bezpieczeństwem !!!
Najważniejsze różnice w zakresie bezpieczeństwa między produktami Yanmar dopuszczonymi na rynek UE z jednej strony a produktami Yanmar z szarej strefy z drugiej strony są następujące:
Konstrukcje zabezpieczające przed przewróceniem (ROPS) i pasy bezpieczeństwa, certyfikowane zgodnie z normami UE, które są zalecane lub wymagane w przypadku ciągników na rynku UE, nie są dostępne dla ciągników z szarej strefy. Ciągnik bez ROPS i pasów bezpieczeństwa w wielu okolicznościach zapewni operatorowi mniejszą ochronę w razie przewrócenia się pojazdu niż ciągnik z certyfikowaną ROPS i zapiętym pasem bezpieczeństwa.
Główne osłony i osłony przystawki odbioru mocy (WOM), wymagane w ciągnikach na rynek UE, nie są zwykle instalowane w ciągnikach z szarej strefy. Urządzenia te mają na celu ochronę przed obrażeniami w wyniku niezamierzonego kontaktu z obracającym się wałem odbioru mocy.
Niektóre ciągniki z szarej strefy nie są wyposażone w wyłącznik bezpieczeństwa. Ta funkcja bezpieczeństwa ma na celu zapobieganie uruchomieniu ciągnika na biegu i potencjalne uderzenie lub przejechanie operatora, który niewłaściwie używa ciągnika, uruchamiając go z ziemi zamiast z siedzenia operatora, zgodnie z instrukcjami Yanmar.
Ciągniki z szarej strefy mają do pracy bieg wsteczny WOM. Jeśli ciągnik z szarej strefy jest używany z osprzętem zaprojektowanym na rynek UE, osprzęt ten może pracować na wstecznych prędkościach obrotowych, co może prowadzić do katastrofalnej awarii osprzętu i związanych z tym obrażeń.
Instrukcje obsługi, lista części zamiennych i naklejki ostrzegawcze do ciągników z szarej strefy zostały napisane w języku japońskim i nie są dostępne w Yanmar w języku UE.
OSTRZEŻENIE: te różnice w bezpieczeństwie mogą prowadzić do poważnych obrażeń ciała, a nawet śmierci.
Brak wsparcia, odpowiedzialności lub gwarancji !!!
W związku z tymi kwestiami bezpieczeństwa oraz w celu ochrony znaku towarowego i reputacji „Yanmar”, firma Yanmar nie ponosi odpowiedzialności w odniesieniu do ciągników marki Yanmar® z szarej strefy ani nie wspiera ich i nie będzie świadomie dostarczać części zamiennych do takich ciągników.
Yanmar nie udziela również gwarancji na te używane urządzenia, które są obecne w UE bez zgody lub autoryzacji Yanmar.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące oficjalnych produktów Yanmar®, wyślij je na adres:
Yanmar Europe B.V.
Dział Sprzętu Rolniczego
moc.ramnayuey-yriuqneirga
Przegląd autoryzowanych kompaktowych ciągników Yanmar sprzedawanych w UE przez Yanmar Co. Ltd.:
EB3100
EF227 – EF230 – EF233 – EF235
F28 – F32 – F37 – F42
F180 – F220 – F265
F360 – F420
FE240 – FE280
GK160 – GK200
HAKO 143
HAKO 200 – HAKO 206
HAKO 2100DA
HAKO 3100 – HAKO 3500
KE40P – KE140
KE160 – KE200H
SA221 – SA424
YM12 – YM14
YM135 – YM140 – YM141 – YM143
YM155 – YM165 – YM167 – YM169
YM180 – YM182 – YM186 – YM188
YM195
YM200 – YM206 – YM220 – YM226
YM240 – YM241 – YM246
YM257 – YM258 – YM276
YM330 – YM336
YT235
YT347 – YT359
Siedziba firmy:
95-002 Łagiewniki Nowe ul. Okólna 64
Biuro: 42 717 78 83 / 42 659 03 75
Email.: lp.murtnec-ramnayofni
Fax.: 42 717 45 85
Części zamienne: 42 717 78 68 / 666 026 746
Kierownik działu części – Łukasz Marciniak 666 026 746
Przedstawiciel handlowy – Robert Pruszkowski 662 204 383
Serwis: 42 659 03 75 / 725 724 008 / 725 724 010
Kierownik serwisu – Ireneusz Włodarczyk 725 724 006
Doradca serwisu – Konrad Józefowski 725 724 010
Doradca serwisu – Paweł Barczak 725 724 023
Filia Warszawa: (Mazowieckie; Podlaskie; Lubelskie)
03-122 Warszawa ul Modlińska 205
Tel.: 22 110 00 88
Dyrektor handlowy filii - Bartłomiej Robak 725 724 015
Kierownik handlowy – Jarosław Szajko 725 724 029
Przedstawiciel handlowy – Agnieszka Lange 725 724 020
Email.: lp.murtnec-ramnayawazsraw
Filia Dąbrowa Górnicza: (Śląskie; Opolskie; Małopolskie)
41-303 Dąbrowa Górnicza Al. Piłsudskiego 17a
Tel.: 32 320 00 09
Kierownik filii - Bartosz Szcześniak 725 724 014
Handlowiec - Tomasz Ratajczak 725 724 013
Email.: lp.murtnec-ramnayksals
Filia Warmińsko-Mazurskie
10-687 Olsztyn Liściasta 1; tuż przy trasie S16 (Obwodnica Olsztyna na zjeździe w drogę 598 w kierunku miasta)
Przedstawiciel handlowy – Wojciech Łaszczych 725 225 925
E-mail: lp.murtnec-ramnaynytzslo
Serwis mobilny dostępny na terenie Warmińsko Mazurskiego z Olsztyna
Filia Podkarpackie
35-213 Rzeszów; ul. Krakowska 198
Kierownik filii – Łukasz Nowak 725 724 400
Email: lp.murtnec-ramnayeicaprakdop
Serwis mobilny dostępny na terenie Podkarpacia z Rzeszowa
Filia Świętokrzyskie - Kielce
Agent - Błażej Adamczyk 600 344 234
Filia Lubelskie – Lublin
Przedstawiciel handlowy – Jarosław Szajko + 48 725 724 029
Filia Białystok; Podlaskie
15-113 Białystok al. Generała Władysława Andersa 42 (k. stacji BP przed Agnella)
Przedstawiciel handlowy – Mariusz Prus 725 724 443
E-mail: lp.murtnec-ramnaykotsylaib
Serwis mobilny dostępny na terenie Podlasia z Białegostoku